• Dwie osoby. Dwie idee. Jedna pasja.

    inTempo pod lupą: Ciak Duo, czyli 2 w 1


    Z produktów Ciak najbardziej wizualnie przypadł mi do gustu kalendarz Ciak Duo Cappuccino. Nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego? 

    Po pierwsze pasuje do koloru mojej torebki, po drugie do pachnącego cynamonem brązowego atramentu, po trzecie jest produktem 2 w 1 (a takie przemawiają do mnie ze zdwojoną siłą).



    Obiektywnie:
    • Rozmiar: 8,2 cm x 13,5 cm;
    • Waga: 200 g;
    • Wykonanie: wykonany ręcznie ze skóry ekologicznej; 
    • Kolory: Cappuccino, Essential, Little Devil, Brazil, 70's;
    • Kalendarz: tygodniowy (3-4 dni na stronie, tydzień na dwóch stronach), horyzontalny;
    • Stron: 256 (128 kartek);
    • Notatnik: linia;
    • Papier: 80 g/m2, dość cienki (kolor kremowy);
    • Akcesoria: kieszonka, dwie tasiemki, gumka.





    Subiektywnie:

    Zwykle używam piór ze stalówką F, więc Ciak nie mógł być testowany inaczej. Pierwsze wrażenie raczej pozytywne. Papier delikatnie chropowaty, ale to zdecydowanie lepsze połączenie ze stalówką niż zbyt śliska nawierzchnia. Problem pojawił się dopiero, gdy chciałam napisać coś na drugiej stronie... i na kolejnej. Niestety, przebijanie atramentu wyraźnie duże. W zasadzie dopiero w kwietniu mogłam zapomnieć o urodzinach Ani (ze stycznia). Czy mi to przeszkadza? W przypadku kalendarza - nie.

    Co do notatnika, to wymaga on dłuższych form wypowiedzi i przebijanie może okazać się dokuczliwe. Porównując je jednak do Moleskine mogę śmiało powiedzieć, że Ciak nie odbiega od normy. Marzeniem byłoby oczywiście, gdyby producent zdecydował się na papier grubszy o jedną kartkę papieru.

    Co z praktycznymi rozwiązaniami? Są. Ciak wypada tu dużo lepiej niż konkurencja. Pomysłowa gumka do zamykania, która przytrzymuje pióro:









    Wycięcie, które zapobiega rozcinaniu skóry przez gumkę:




    Podsumowując:

    Kalendarz Ciak Duo polecam wszystkim, którzy lubią produkty małe, ładne i uniwersalne. Dopóki atrament nie przebija tak, że nie brudzi kartki z drugiej strony jestem w stanie to zaakceptować. Pomysł kalendarza z notatnikiem naprawdę świetny - odpowiada na potrzeby wielu kobiet borykających się z odwiecznym brakiem miejsca w zbyt małych torebkach (a kto mnie zna, ten wie, że torby mam zwykle w rozmiarze XXL) :).
    Ciekawostka: Ciak Duo otrzymał w 2011 roku London Stationery Show Award w kategorii Best notebook za pomysł na podwójny zestaw (notatnik i kalendarz) w takim wydaniu stylistycznym i jakościowym. 
    Na deser wredny test nalepki. Ciak Duo zdał. Nie widać żadnych śladów po oderwaniu tekstu producenta:











    Magda

    2 komentarze:

    1. Cappucino wygląda świetnie. Pomysł z tym "duo" też mi się podoba. Nie wiecie jak Ciak wypada w porównaniu z Rhodią?

      OdpowiedzUsuń
    2. Escribo wysyła darmowe próbki. :) Warto sprawdzić samemu!

      OdpowiedzUsuń

     

    Pióromaniak

    Kilka słów o nas.