Losy producentów piór wiecznych to opowieść nie tylko o wyścigu
patentowym i pogoni za nowymi rozwiązaniami stylistycznymi. To także historia
walki o przetrwanie w dobie długopisu. Nie zapominajmy jednak o złotych czasach
piór wiecznych. Poniżej reklama Watermana z okresu, gdy pióra miały przede
wszystkim wartość użytkową.
|
Reklama piór wiecznych firmy Waterman, projekt Jean D'Ylen, lata 20. |
A tutaj wersja z lat 80. Waterman w okresie prymatu długopisu powrócił do projektu sprzed 60 lat. Zamysł ten sam, ale upływ czasu odcisnął swoje piętno:
|
Reklama piór wiecznych firmy Waterman wprowadzająca serię Formes Rondes, lata 80. |
Magda i Marcin
Fantastyczna ta reklama z lat 20'. Późniejsza wersja to już nie moje pole zainteresowań, ale podobieństwo i analogiczna stylizacja ciężkie do niezauważenia. Przypominają mi się reklamy Omasa od razu.
OdpowiedzUsuń