• Dwie osoby. Dwie idee. Jedna pasja.

    Montegrappa 1912, Limited Edition Book by Giuseppe Fichera - recenzja książki



    Montegrappa 1912, Limited Edition Book
    Autor: Giuseppe Fichera
    Stron: 134
    Cena: bardzo zróżnicowana

    Montegrappa 1912, Limited Edition Book by Giuseppe Fichera
    Montegrappa 1912 to klasyczna monografia traktująca o historii firmy z Bassano del Grappa (Vicenza). Autorem jest znany nam skądinąd Giuseppe Fichera.

    Nabywając tę książkę (w nietypowych okolicznościach) spodziewałem się, że dostanę porcję informacji, których w sieci jest jak na lekarstwo. Nawet te opublikowane to zbiór teorii bez potwierdzenia. Nie pomyliłem się. Autor, we współpracy z Montegrappą i w oparciu o dostarczone mu archiwalne materiały, solidnie opracował historię włoskiego producenta. W książce znajdziemy opis rozwoju firmy od samego zalążka okraszony bogatymi w szczegóły historycznymi fotografiami.

    Montegrappa 1912, Limited Edition Book by Giuseppe Fichera 
    Niestety Montegrappa 1912 to tytuł, który zdobyć niełatwo. Publikacja była dodawana jedynie do limitowanej edycji piór Montegrappa Historia (wszystkich wersji zrobili łącznie 3000). Książka praktycznie nie pojawia się na rynku polskim.

    Pozycja warta polecenia. Dla fanów marki - obowiązkowa.

    PS. Z racji tego, że pozycja była tworzona w kooperacji z firmą obawiałem się pominięcia wątku kryzysu z jakim Montegrappa mierzyła się przez wiele lat. Zostałem mile zaskoczony.

    Marcin

    1 komentarze:

    1. Mam. Kupiłem razem z piórem. Super książka i pięknie wydana.

      Pozdrawiam,
      AG

      OdpowiedzUsuń

     

    Pióromaniak

    Kilka słów o nas.