• Dwie osoby. Dwie idee. Jedna pasja.

    Historia logo Pelikana


    Pelikan to jedna z najstarszych firm produkujących pióra wieczne. 1 stycznia 2013 roku minęło ponad 140 lat od kiedy Carl Hornemann sprzedał swoje przedsiębiorstwo Guntherowi Wagnerowi. Tak długi okres funkcjonowania na rynku nie mógł obejść się bez zmian wizerunkowych. Jednak logo Pelikana było modyfikowane w sumie tylko 5 razy. 5 razy przez 140 lat!

    Pierwsze logo pojawiło się w 1878 roku. Zostało zaczerpnięte przez Wagnera z jego herbu rodowego. Przedstawiało dorosłego Pelikana karmiącego cztery pisklęta. Od tej pory znak firmy zmieniał się pięciokrotnie, dostosowując się do nowych trendów w grafice. Największą modernizację logo przeszło w 1938 roku – cztery pisklęta zostały zastąpione dwoma, a sam znak przybrał uproszczoną formę. Po raz ostatni (póki co) artyści wprowadzali poprawki w 2003 roku. 

    Historia logo Pelikana - zmiany na przestrzeni lat
    Próbując ustalić rok produkcji pióra na podstawie emblematu umieszczonego na skuwce, nie można zapomnieć o częstych błędach w datowaniu zmian logo Pelikana w internetowych publikacjach. Wzięły się z prozaicznej przyczyny - producent wydał niewielkiej objętości album prezentujący przekształcające się logo. Niefortunnie obok kolejnych grafik umieszczał wybrane lata, w których były stosowane. Niestety wielu autorów nie zwraca uwagi na kontekst, mylnie uznając daty za graniczne.

    Razem z wizerunkiem Pelikanów zmianom podlegał cały znak towarowy, włącznie z napisem "Pelikan".
    Historia logo Pelikana - zmiany na przestrzeni lat

    Marcin

    0 komentarze:

    Prześlij komentarz

     

    Pióromaniak

    Kilka słów o nas.