• Dwie osoby. Dwie idee. Jedna pasja.

    Czarna lista piór wiecznych



    Na Pióra Wieczne Forum pojawia się coraz więcej publikowanych przez użytkowników informacji o wadliwych piórach, które przewinęły się przez ich ręce. Niezależnie od wysokości, każdy wydatek na słabej jakości pióro, bywa dla pióromaniaka bolesny. Niestety producenci nie oszczędzają miłośników piór wiecznych. Najlepszym tego przykładem jest wycofany z produkcji Waterman Serenite.


    Do tej pory Waterman do produkcji Serenite używał różnych materiałów. Powstało ponad 10 wersji:

    Serenite Black (produkcja nielimitowana)
    Serenite Blue (produkcja nielimitowana)
    Serenite Grey (produkcja nielimitowana)
    Serenite Cocobolo Wood (3000 sztuk)
    Serenite Maki-e:
    -a. White Tiger (120 sztuk)
    -b. Snake (60 sztuk)
    -c. Rising Dragon (120 sztuk)
    -d. Phoenix (120 sztuk)
    -e. Kirin (120 sztuk)
    -f. Crane (125 sztuk)
    Serenite Collection d’Art: (161 sztuk każdego z żywiołów)
    -a. Air
    -b. Earth
    -c. Fire
    -d. Water
    Liczne prototypy (
    m.in. z ebonitu)

    Stylistyka pióra trafiła w mój gust, więc nie zwlekając, dokonałem transferu kilku cyferek z konta bankowego i odebrałem paczkę. Serenite to jedno z tych niewielu piór, które po rozpakowaniu potrafi rzucić na kolana. Niestety producent się nie popisał jeżeli chodzi o jakość.

    W przypadku Watermana Serenite Blue w większości egzemplarzy błękitny lakier ulega wykruszeniu.

    Razem z Watermanem Serenite Black kupujący otrzymuje gratis wadę materiałową - pękającą podstawę pióra.

    Na nabywców najdroższego z serii modelu - Watermana Cocobolo Wood - czeka największa niespodzianka.  Producent pomylił podczas montażu jednej serii korpusy pióra kulkowego i wiecznego. Efekt? Kupując pióro wieczne będziemy musieli używać nabojów, bo tłoczek się nie zmieści. Kupując pióro kulkowe nie będziemy mogli z niego korzystać, bo wkład nie będzie odpowiednio zblokowany.

    Dotychczas na czarnej liście oprócz Watermana Serenite znajdziemy takie pióra jak: 
    • Rotring Freeway
    • Waterman Perspective
    • Waterman Hemisphere
    • Waterman Audace
    • Parker Frontier
    • Parker Vector
    • Parker Reflex
    • Parker I.M.
    • Parker Sonnet
    • Pióro z Tesco za 1,99 PLN
    • Cresco
    • Herb 330
    • Zenith Omega
    • Pilot 78G
    • Visconti Rembrandt


    To nie koniec. Lista jest otwarta. Więcej na forum o piórach wiecznych.

    Marcin

    12 komentarze:

    1. Cześć
      Napisałeś to tak, że wydaje się, że wszystkie z "listy" są złe i niedobre, a przecież w tym temacie wymieniano często tylko drobne wadziątka - ja sam wymieniłem wady Pilota 78G, ale to nie oznacza, że go nie polecam!

      OdpowiedzUsuń
    2. I właśnie dlatego tekst jest wzbogacony o link do tematu. Aby nie było wątpliwości interpretacyjnych :)

      Marcin

      OdpowiedzUsuń
    3. Dodałabym Jinhao 911, które pęka na łączeniu korpusu z sekcją wykonanym z przezroczystego akrylu. Pierwsze pióro pękło mi po tygodniu, drugie jeszcze w kopercie po uwzględnionej reklamacji sklepu Aris z Wrocławia. Szkoda, bo pióro ładne, podobne do Hero 336.

      OdpowiedzUsuń
    4. Witaj, a co sądzisz o piórach Faber-Castell? Bardzo mi się podobają modele Ambition i E-motion, zastanawiam się nad zakupem lecz wolę się podpytać.

      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    5. A ja miałem parkera frontiera i byłem z niego zadowolony. Był trochę za lekki jak na moją rękę, ale to przecież indywidualna sprawa.

      OdpowiedzUsuń
    6. Pióro z "tesco" umieściłbym na samym końcu listy, jako wisienkę na torcie. :)
      Niemniej, przyznam, ze 3 czy 4 sztuki, (z odkręcaną skuwką) używałem dość długo.

      OdpowiedzUsuń
    7. Dziękuję, przydatna lista

      OdpowiedzUsuń
    8. Lista rzeczywiście przydatna, jednak jak już wspomniano wcześniej, wiele z tych modeli ma niewielkie wady. Sama posiadam pióro Parker i jestem bardzo zadowolona. Świetnie się utrzymuje w dłoni i eksponuje moje pismo. Nie zamieniłabym je na żadne inne :)

      OdpowiedzUsuń
    9. Tak nie można, to nie fair. Tylko pierwszy przykład udokumentowany. Mam np. Waterman Hemisphere i marnego słowa nie mogę powiedzieć.

      OdpowiedzUsuń
    10. Padłem i nie wstanę... Lista jest moim zdaniem absurdem. Wiele z wymienionych piór mam lub miałem i nie mam im NIC do zarzucenia.
      Waterman Hemisphere - świetne pióro na co dzień.
      Parker IM - seria sprzed transformacji to była porażka fakt. Jednak od 2016 roku jest na rynku model, którego ze starym łączy tylko nazwa. Konkurencyjne pióra do Lamy Safari i Pilota MR.
      Parker Frontier - miałem 4 i każde pisało świetnie, w tej cenie to były dobre pióra, wszystkie przeżyły moje trudne lata szkolne.
      Parker Reflex - pióro szkolne za grosze w swoich czasach, to samo Vector dzisiaj. Miałem 3, pisały dobrze i spełniały swoją funkcję pióra szkolnego, którego nie było żal, kiedy spadło z ławki.
      Parker Sonnet - wersja ze stalówką ze stali szlachetnej to w tej cenie bardzo dobra propozycja, mój egzemplarz jest na liście "trzymać dożywotnio", jedno z płynniej piszących piór jakie miałem, świetny design - wszystko pasuje i jest w taki sposób, w jaki właśnie trzeba.
      Visconti Rembrandt - "śmiechłem" srogo widząc to pióro na liście. Genialny stosunek ceny do jakości i wybitnie pisząca stalówka wśród tych ze stali.
      Pilot 78g - świetne pióro, nie mam nic do dodania.

      Mam pomysł, dopiszmy do listy Pilota MR, kiedyś ochlapał mnie raz atramentem przy zdejmowaniu skuwki. Podejrzewam, że właśnie takie kryteria decydowały o pozycjach do tej listy więc koniecznie trzeba to udokumentować. A to, że zdarzyło się to raz, to że pióro było wytelepane w torbie, to że zdecydowana większość nie ma z nim problemów to nieważne! Do tego słyszałem od znajomej kolegi kuzyna brata mojej ciotki, że on też tak miał! Więc koniecznie trzeba to tu wpisać. Będzie pasować jak ulał.

      OdpowiedzUsuń
    11. Pióra Parker cieszą się wciąż popularnością. Mają elegancki design i przyzwoite ceny.

      OdpowiedzUsuń
    12. Mam Watermana Hemisphere, 3 Parkery Sonnet i nie mam im nic do zarzucenia, no może po 3 miesiącach leżakowania wysychają, a Herb 330, czy pióro z Tesco za 1,99? Wybacz ale czego oczekujesz od piór za kilka pln? W tej cenie to bułki można kupić...

      OdpowiedzUsuń

     

    Pióromaniak

    Kilka słów o nas.